همزن 8 لیتری هنریچ 1400 وات مدل KM 8078

ویژگی‌های محصول
بازگشت
  • ارسال توسط پروفی کالا
    این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار پروفی کالا تامین و آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک پروفی کالا در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.

7.500.000 تومان

تحویل اکسپرس
پشتیبانی 24 ساعته
پرداخت آنلاین
ضمانت اصالت

توضیحات

همزن 8 لیتری هنریچ 1400 وات مدل KM 8078

 

دسته بندی انواع همزن بر اساس نحوه عملکرد آن

  1. همزن دستی: که بیشتر به عنوان یکی همزن خانگی کوچک برای کیک های کوچک و اصطلاحا عصرانه ای به کار می رود هرچند که ممکن است یکی کیک پز حرفه ای همواره همزنی دستی را در کنار خود برای کارهای کوچک داشته باشد.
  2. همزن کاسه دار ساده: همزنی که متشکل از یک همزن دستی، یک پایه و یک کاسه ثابت است که برای فرم دادن خامه ممکن است نیاز به چرخاندن کاسه با دست باشد. این همزن نیز یک همزن دستی ساده به شمار می رود که بیشتر برای مصارف خانگی است و نمی توان از آن به عنوان یکی همزن حرفه ای برای کسب و کارهای خانگی کیک پزی و شیرینی پزی، استفاده نمود.
  3. همزن کاسه دار چرخشی: به همزنی گفته می شود که متشکل از یک همزن دستی، یک پایه و البته یک کاسه می باشد به نحوی که دور تا دور لبه کاسه همانند یک چرخ دنده بزرگ شیار دارد. چرخ دنده کوچک روی یکی از سری های همزن قرار گرفته است به نحوی که با روشن کردن همزن دستی، چرخ دنده روی سری خامه زن یا خمیر زن نیز شروع به چرخش کرده و این چرخ دنده چون روی لبه کاسه قرار گرفته باعث می شود که کاسه نیز بچرخد. این همزن نیز بیشتر به عنوان یک همزن خانگی به کار می رود.
  4. همزن ایستاده: همزن هایی که کاسه آنها ثابت است، اما محل اتصال سری ها به گونه ای که طراحی شده است که سری را دور خود و دور کاسه بچرخاند. این همزن ها خود نیز به دو نوع گیربکس فلزی و گیربکس. پلاستیکی تقسیم می شوند.

دسته بندی همزن های ایستاده بر اساس نوع گیربکس

بسیاری از مردم که با ما تماس می گیرند و از ما سراغ یک همزن خوب را می گیرند، سوالی در ذهن دارند که آیا فلان همزن گیربکسی هست یا خیر؟ این سوال در اساس سوال درستی نیست و بهتر است این سوال اینگونه مطرح شود که ( 1 ) آیا همزن مورد نظر دارای گیربکس فلزی هست یا گیربکس پلاستیکی و ( 2 ) نحوه انتقال نیروی موتور به گیربکس چگونه است؟

در پاسخ به سوال اول:

  • جنس گیربکس یا چرخ دنده های بسیاری از همزن های کاسه دار، از نوع پلاستیک فشرده است که اگرچه ممکن است بتوان از به عنوان همزنی مناسب برای کسب و کارهای کوچک خانگی شیرین پزی و کیک پزی به کار می روند اما ممکن است تاب و توان تحمل فشارهای زیاد را نداشته باشند و احتمال شکستگی چرخ دنده ها زیر بار وجود دارد.
  • جنس گیربگس یا همان چرخ دنده های همزن های حرفه ای از فولاد بسیار محکم و قوی طراحی شده است و اصطلاحا این نوع از همزن ها را گیربکس فلزی می نامیم. این نوع از همزن ها بسیار مناسب کسب و کارهای کوچک خانگی و کارگاهی می باشد.

در پاسخ به سوال دوم:

  • اگر موتور همزن به صورت مستقیم روی گیربگس سوار شده باشد و اصطلاحا انتقال قدرت موتور مستقیم صورت گیرد، قطعا قدرت بیشتری به گیربکس و نهایتا سری ها منتقل خواهد شد و در نهایت می توان گفته که قدرت همزن بیشتر است، اما خود در صورتی که بار بیشتری روی گیربکس باشد ( منظور همان خمیر با خامه یخ زده سنگین )، این میزان بار مستقیم به موتور انتقال یافته و ممکن است از طول عمر موتور کاسته شود.
  • در دسته ای دیگر از همزن های حرفه ای، بین موتور و گیربکس تسمه ای قرار دارد و اصطلاحا نحوه انتقال قدرت موتور به گیربکس از طریق تسمه خواهد بود. در این حالت قطعا قدرت کمتری به گیربکس منتقل خواهد شد اما اگر میزان بار بیشتر از ظرفیت تحمل همزن باشد، به گیربکس و موتور آسیبی وارد نخواهد شد و نهایتا این وسط تسمه زیر فشار خواهد بود.

ویژگی ها و فاکتور های مهم در انتخاب یک همزن حرفه ای مناسب

  • قدرت موتور: همزن های حرفه ای قطعا قدرت موتور بیشتری نسبت به همزن های خانگی دارند. اما بهتر است اینجا به یک نکته مهم اشاره شود. میزان توان مصرفی کی موتور نشان از قدرت نهایی آن نیست و در صورتیکه همزن، راندومان خوبی نداشته باشد، قطعا میزان بسیار کمی از این توان مصرفی را می توان به عنوان توان خروجی و نهایی موتور در نظر گرفت. بسیاری از برند ها قدرت نهایی و خروجی را اعلام می کنند و عده ای از برند ها نیز توان مصرفی را اعلام می کنند.
  • جنس بدنه: درست است که یک همزن وسیله ای نیست که بدنه آن مورد ضربه واقع شود اما جنس بدنه یک همزن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همزن هایی که جنس بدنه آنها فلزی است، سنگین تر هستند و در سرعت های بالا، لرزش بسیار کمتری نسبت به همزن هایی دراند که جنس بدنه آنها پلاستیک فشرده می باشد.
  • نوع گیربکس: گیربکس یک همزن حرفه ای حتما باید فلزی باشد و جنس چرخ دنده های آنها بسیار بسیار سخت و قوی باشد تا زیر بار زیاد تحمل بیشتری داشته و به هیچ عنوان نشکند.
  • نحوه انتقال قدرت موتور به گیربکس: امروزه همزن های بسیار خوبی از هر دو نوع در بازار وجود دارد. بهتر است در این مورد با افرادی که تجربه استفاده از همزن های مختلف را دارند سوال بپرسید.
  • جنس کاسه: امروزه جنس کاسه تمامی همزن های حرفه ای از استیل ضد زنگ طراحی و ساخته می شود.
  • تعداد سری ها: امروزه همه همزن های حرفه ای حداقل یک بالونی خامه زن، یک لیسک و یک قلابی شکل خمیر زن دارند. همچنین شاهد وجود همزن هایی در بازار هستیم که قابلیت اتصال همزمان دو تا قلابی شکل خمیرزن را دارند و اصطلاحا دارای 4 سری می باشند. این نوع همزن ها بیشتر برای ورز دادن خمیر مناسب می باشند.
  • جنس سری ها: جنس سری ها بسیار مهم است. بهتر است جنس تمامی سری ها مخصوص بالونی خامه زن تمام فلزی باشد و علاوه بر این محل اتصال سری ها به همزن نیز در هر دو بخش سری و همزن تمام فلزی باشد تا قابلیت تحمل فشار زیاد را داشته باشد و به هیچ عنوان نشکند.
  • قابلیت تنظیم سرعت و عملکرد توربو: بهتر است بتوان قدرت موتور را حداقل در 6 سطح تنظیم نمود یا به عبارت دیگر بتوان سرعت چرخش موتور را در 6 سطح تنظیم نمود. همچنین عملکرد توربو نیز اگرچه زیاد لازم نمی نماید اما اگر این قابلیت را داشته باشد بهتر است.

کدام برند؟

مانند تمام بازارهای دنیا، در ایران نیز به محض افزایش تقاضا، قطعا برند هایی عجیب و غریب با نام های عجیب و غریب و نا آشنا، در بازار ظهر خواهند کرد. انتخاب در میان این همه برند که هر برند نیز ممکن است چندین مدل داشته باشد، کار بسیار سختی است و ممکن است شما را سردرگم کند. اما در انتخاب برند باید به نکات زیر دقت نماییم:

  1. برندی را انتخاب نماییم که نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشور های دنیا عرضه داشته باشد. بدین منظور کافیست نام برند و مدل دستگاه را به زبان انگلیسی در یکی از موتور های جستجو مانند گوگل سرچ نماییم. اگر نتیجه این جستجو علاوه بر سایت های ایرانی، سایت های خارجی نیز باشد، نشان از این دارد که این برند در کشور های دیگر نیز عرضه می شود و تا حدودی قابل اعتماد است.
  2. اگر برندی تحت عنوان یک نام خارجی در بازار عرضه شود و برای مثال عنوان نماید که چین تحت لیسانس آلمان، ایتالیا یا هر کشور دیگری می باشد، قطعا باید اولا وب سایت مرجعی در کشور مبدا خود داشته باشد و ثانیا قطعا باید در بسیاری از وب سایت های خارجی زبان نیز وجود داشته باشد.
  3. همزن های ساخت کشور ما نیز مانند برند  پارس خزر نیز از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و باعث اقتخار ما نیز می باشد. امید است در آینده توفیق بررسی لوازم خانگی این برند ایرانی خوش نام را داشته باشیم.
  4. این نکته را در نظر داشته باشیم که بسیاری از سودجو ها، امروزه همزن هایی را از برند های مشهور خارجی کپی برداری کرده و تحت نام برند های دیگری به فروش می رساند، اخیرا بنده همزن تحت عنوان شرکت میله آلمان را مشاهده کردم که دقیقا از روی پروفی کوک 1096 کپی برداری شده بود. وب سایت رسمی برند میله را مو به مو بررسی کردیم و این همزن را حتی تحت عنوان این مدل نیافتیم.

از برند های مشهور در زمینه همزن های حرفه ای می توان به کیچن اید، بوش، پپ کوک، اسمگ، گاستروبک، پروفی کوک و … اشاره نمود.

همزن 8 لیتری هنریچ 1400 وات مدل KM 8078

توضیح مختصری در مورد برند هنریش

برند هنریش گویا یک برند آلمانی است که هنریچ نیز خوانده می شود. زیر کارتن مادر محصولات برند هنریش و حتی زیر خود دستگاه برند هنریش نیز عبارت Made In P.R.C یا Made In China وجود ندارد اما هیچ جایی هم ما عبارت Made In Germany را مشاهده نکردیم. بارکد های روی کارتن محصولات هنریش با شماره 4 شروع می شود که گویا این محصولات یا در اروپا و یا به سفارش اروپا طراحی و تولید می شوند.

 

زیر دستگاه آدرس محل کارخانه های هنریش درج شده است. نکته اینجاست که این برند نیز زیرمجموعه برند بومان می باشد. خود برند بومان و پروفی کوک توسط شرکت کلترونیک هلدینگ می شوند.

پس به نوعی این همزن از تجریبات شرکت های پروفی کوک، کلترونیک و بومان در طراحی و تولید همزن های حرفه ای بهره برده است.

بررسی همزن 1400 وات هنریش 8078

  1. همزن هنریچ 8078 مجهز به موتوری با توان مصرفی 1400 وات می باشد که دقتر نسبتا مناسبی دارد. این موتوری مسی بوده و ظاهرا طول عمر بالایی دارد.
  2. ظرفیت همزن هنریچ 8078 برابر با 8 لیتر است که البته اگر 7 لیتری بود، قطعا اندازه استاندارد تری بود. برای مثال همزن بست ظرفیت 7 لیتری دراد که هم حجم کم را ساپورت می کند و حجم بالا را ساپورت می کند.  البته علاوه بر حجم کاسه همزن، فاصله نوک خامه زن تا ته کاسه نیز جهت ساپورت کردن حجم کم نیز، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
  3. این همزن هنریچ 8 لیتری براحتی 3 تا تا تخم مرغ را ساپورت می کند. البته منظور 3 تا تخم مرغ کامل هستش نه 3 تا سفیده یا سه تا زرده تخم مرغ، لطفا به این نکته دقت بفرمایید.
  4. جنس بدنه همزن 1400 وات هنریش از پلاستیک فشرده ABS می باشد که ایکاش فلزی بود. چرا که وزن کلی دستگاه حدود 6 کیلوگرم است و ممکن است در سرعت های بالا مقداری لرزش داشته باشد، البته این مقدار از لرزش نیز گزارش شده است. اگر فلزی بود قطعا وزن دستگاه تا 10 کیلوگرم هم بالا می رفت و از میزان لرزش کاسته می شد.
  5. همزن 8078 هنریچ 1400 وات دارای 3 عدد سری می باشد. بالونی خامه زن، لیسک و قلابی شکل خمیر زن. که هر 3 این سری تمام فلزی می باشند. در بسیاری از همزن ها لیسک و قلابی شکل خمیرزن تمام فلزی هستند اما بالونی خامه زن تمام فلزی نیست. یکی از نقاط قوت این همزن هنریش، تمام فلزی بودن بالونی خامه زن است که براحتی می توان با آن خامه یخ زده را فرم داد بدون آنکه آسیبی به بالونی خامه زن وارد شود.
  6. این همزن هنریچ مجهز به گیربکس فلزی می باشد. چرخ دهنده ها این همزن از فولاد بسیار محکم ساخته شده اند و اصطلاحا گیربکس فلزی می باشند. اما نحوه اتصال موتور با گیربکس از نوع تسمه ای می باشد و اصطلاحا قدرت موتور از طریق تسمه به گیربکس منتقل می شود.
  7. سرعت دور موتور را می توان در 6 سطح تنظیم نمود. این همزن هنریچ مجهز به عملکرد توربو یا همان پالسی نیز می باشد.
  8. همزن 8 لیتری هنریش 1400 وات مجهز به پایه های ضد لغزش و همچنین درپوشی از جنس پلاستیک فشرده شفاف می باشد.

توضیحات تکمیلی

وزن10 کیلوگرم
برند

هنریچ

رنگ

, , , , , , ,

توان

1400 وات

تنظیم سرعت

6 سطح سرعت

جنس بدنه

پلاستیک فشرده ABS

جنس کاسه

استیل ضد زنگ

ابعاد

380*270*400 میلی لیتر

پایه ضد لغزش

دارد

ظرفیت

8 لیتر

تعداد سری

3 عدد (بالونی خامه زن، لیسک و قلابی شکل خمیر زن)

عملکرد لحظه ای(پالسی)

دارد

سایر مشخصات

دارای قلاب همزن از جنس آلمینیوم ( ریخته گری شده)
دارای قلاب خمیر از جنس آلمینیوم ( ریخته گری شده)
دارای لیسک از جنس استیل زد زنگ
گیربکس کاملا فلزی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “همزن 8 لیتری هنریچ 1400 وات مدل KM 8078”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

شناسه محصول: 8078